Не всичко за мен

Верую: неверник - следствие от прекомерната работа с продукти на Microsoft. Нямам девиз, нямам любимо ядене, пиене, книга, ... Знам какво обичам днес, но това изобщо не важи за утре. Мисля, че горе-долу стана ясно.

Търсене в този блог

петък, 8 март 2024 г.

Закъсняло писмо

Помниш ли? 
Падаха вече листата на нашите вишни. 
Ти ме целуна и рече през сълзи: Да пишеш! 
Аз се обърнах и твоите сълзи забравих. 
Тръгнах през жълтата шума направо - 
сякаш за мен бе постлала земята богато, 
мойте нозе да вървят по пътека от злато. 
Имаше някъде извори, скрити в горите, 
имаше стари чешми със мъхнати корита, 
и езера, засияли сред каменни хребети - 
с тая ръка исках всички води да загреба. 
Имаше някъде пътища с прах и талиги, 
влакове имаше дето със грохот пристигат - 
как да не бързаш с пламенни бузи от вятъра, 
щом като чака простряна пред тебе земята? 
Имаше някъде други градчета и хора - 
исках аз техните порти с привет да отворя. 
Толкова жадна бях всичко да видя, да взема, 
че да ти пиша все нямаше, нямаше време. 
Мойте години се смееха, сменяха влакове, 
твоите мълчаха под старите вишни и чакаха. 
Сигурно всичките есени ти си броила, 
в мене си вярвала с чистата майчина сила. 
Малкото твое момиче сега е голямо, 
тича след мене дете и нарича ме мамо. 
Помня как първата, смешната стъпка направи, 
как със ръчичка полата ми стискаше здраво. 
После се вдигна на пръсти, вратата отвори, 
после запита:"Къде ли се свършва простора?" 
Може би скоро ще кажа през сълзи: Да пишеш! 
И ще си спомня и тебе и старите вишни. 
Твойта коса като зимните преспи е бяла, Чакаш ли още? 
Ето го мойто писмо закъсняло...

Станка Пенчева

Няма коментари: